Monday, January 10, 2011

kenangan terindah

Kelahiranku sebagai seorang anak sulong dalam keluargaku telah menambahkan lagi keceriaan dalam keluargaku...aku dijaga oleh semua kaum keluargaku...dimanjakan seolah2 bagaikan sebuah permata...yang sentiasa digilap dari sejak kecil sehinggalah aku dewasa...aku menjadi keutamaan dalam semua hal...sampaikan aku waktu kecil..nama aku pom dicadangkan oleh pak saudaraku...semua mak sdara aku pom manjakan aku dari kecil lagi..sampailah sekarang aku yang bergelar seorang remaja..

Tambah2 kedua atuk dan nenek aku...aku menjadi harapan keluarga untuk mengubah nasib keluarga yang hidup dalam serba kekurangan...aku suke panggil atuk aku dengan gelaran "ayoh"...nenek aku pula sebagai 'mek'...mek ngan ayoh umpamakan titik rujukan untuk aku bermanje..aku membesarpom dengan curahan kasih sayang keluarga..lagi2 lah kedua ibu bapa aku..yang terlalu mendahulukan aku..untuk mbuktikan aku menjadi harapannye...adk2 aku sentiasa menbuatkan aku terus kuat untuk belajar..demi mencipta sejarah dalam keluarga aku nih..

Semasa aku zaman sekolah..sejak sekolah rendah lagi..aku menjadi harapan keluarga aku..yang selalu memberikan kata2 semangat...bile aku mula naik darjah 2...aku mendapat no pertama dalm kelas aku..aku bg tau semua ahli keluarga aku..aku dapat no 2..mmg bnyak ah hadiah yang aku dapat...tambah2 lagi..ayoh ngan mek aku..xberhenti2 belikan aku setiap kali dyorg terjumpa barang yang aku minat..dlu..aku suke mengumpul kereta mainan...bile aku naik darjah 3 plak...aku berjaya mnempatkan dri dalam top ten dlm kelas aku..lau xclap..aku dapt no 2 dlm kelas...lagilah skali aku dapat hadiah...sampaikan p mkan satay ramai2..mamg bes ah zaman sekolah dlu...

mengikut mak aku..mase aku kecik dulu...aku sopmo sakit...keluarga aku lak biasa2 jer..maklumlah abah aku kerja kampung jer..tapi..dengan hasil ttik peluh hasil kerja tani ni lah aku membesar...mak aku ckp...aku nih lah yg paling susah untuk mlahirkan..mak aku bersalin belah tka melahirkan aku...terima kasih maa sebab mlahirkanku..terima kasih abh..

bile aku da msuk remaja...aku mula rasakan bes sgt2 bile aku tengok semua keluarga aku rapat2..saling tolong mnolong...kata mak sdara aku.."aku bgaikan anak dyorg"...setiap kali aku ada kesusahan...mereka bersama2 untk mnolong aku..tmbah2 time aku skolah dlu...mek ngan ayoh aku pom same...sopmo nasihatkan aku..ajar aku tentang kehidupan..dyorg ckp...asam garam yang telah dyorg alami..djadikan pengajaran untuk mdidik anak cucu dye...mmg ini lah kasih sayang yang amat bernilai aku dapat rasakan...terima kasih mek ayoh..huhu

Zaman skolah dlu...aku mudah faham bile blajar matematik...semua adik bradik aku hebat dalm mengira...mngkin ni lah kelebihan keluarga aku...hehe...adik aku yang laki sorg nih..sbjik cam aku..muka..prangai...sbjik..bile aku tunjukkn gmbar aku pada waktu kecil...adk laki aku nih tanya.."bile lak aku duk sini?" tergelak aku dgr..haha...mmg same lah ngan aku...aku perhatikan adik aku yng sedang membesar tuh...bile mak aku cakap.."lau nk tau macam mne aku mse kcik?" tengok lah adik lelaki aku nih...aku ada adik laki sorg jer..adk pompuan 3..yang pompuan lak mirip muka mak aku..ehehe..yg laki nih mek ngan ayoh aku ckp mka mirip abah aku..haha

gelak ketawa riang ria bsama keluarga aku menjadi knangan paling manis ble aku terkenang akan nenek aku yang sedang tenat sakit...aku harap agar mek dapat sedar kembali..aku dan seluruh ahli keluarga sedang merindukan mek..mek..bangunlah mek..Ya Allah..panjangkanlah umur nenekku ini...sembuhkanlah mek dari penyakitnya ini...

No comments:

Post a Comment