Wednesday, October 13, 2010

alahai adkku..

Adk aku yg bogsu bg lelaki..bname Mohamad Fakhrul Izat bin Zakaria...inilah satu2nye adk lelaki yag aku ad...memg amat manje ngan aku..biasalah abg lelaki yg tunggal katakan..haha...

mase cti hari tu..aku dgar maa aku cte sal adk aku nh..mkin dsbabkan dmanjekn oleh sume..sampaikan kawan kpada abah aku pom trut manjekn dye..brutung adk aku sorg nh..bile ad mse..ley jer p jalan2 ngan kawan abh aku..menurut maa aku..dlu pom ak mcm tu gak..haha..p ak xmanje..haha

Time aku p ambik adk aku nih blik...aku tgop mata dye nh cm merah jer..mkin nangis kot..dlam pkiran aku..

"Ijat..sal ngan mata mu tu" tanye aku sebagai sorg abg..
"xda pape.."jawabnye dengan ringkas dan padat..

aku duk tpikir la gak..msti ad smthing nh..lau x..xmungkin lah cm tuh...p ak biarkan dye senyap jer...biasanye time aku ambik dye..sokmo suh aku p bli coklat..untuk adk bongsuku..p hari nih senyap jer..

bile sampai di rumah..cepat2 dye turun mtor..pnggilkan.."maaa...maaaa.." dengan suara yang sedih..seolah-olah dipermulaan nak menangis..Time dye ngah tengop ibuku tgah tidur..tibe2 matanye berlinangan air mata..disebabkan jeritan panggilan 'maa td'..telah membuatkan ibuku bangun dri tidur..kemudiannye cepat2 dye peluk ibuku..pelik lah gak aku rase..haha...

rupe2nye..hai tuh adalah hari ibu..aku pom xsdar..bguslah adk aku nh..mungkin cikgu dye gtau kot..or cte sal ibu2 kat sekolah...mmg xdapat dnafikan lah..cikgu mempengaruhi pelajarnye..haha..

"Selamat hari ibu..maa..." terdetik di bibir adk aku yang baru darjah satu pada tahun nih..aku berasa bangga ngan adik aku nih..Thanks adk..wat maa tersenyum ari tuh..Pada malam tuh..per lagi ibuku pom masaklah yang best2..haha


No comments:

Post a Comment