Friday, October 8, 2010

overnite in Polo..

pada hujung minggu yg lalu....aku kuar overnite ah ngan kwan2..time tuh..aku wat keje jahat ket..nipu pok gak..haha..nk kua p mkn roti canai je hajatnye...time sapa kt dpn pondok pengawal pok gak tuh..timbul lah idea,,.nk cri skill bru dgn misi n visi nye "epi..idea bernas..n xkantoi"...haha

Dkat pondok pok gak...
" Cik..saya nk p blik kampung nie..agak2 ley kuar x mase nih.?"

" xley kua da..warden xbagi..kecuali ada kad kuning,.." jawab pok gak tuh...

Pastu..terpikirlah aku..sume yg nk kua nh,,ntah mne da kad kuning..pastu..balik lah kami sekumpulan..hati pom berdebar gak..p msing2 tunjuk ego jer...dgn kate len..cooolll..haaha....bile smpai d tmpt parkir..masing pk..nk tpiu pok gak tuh cmne..tibe sahabat gue ckp..

"haaaa...aku ada idea...kte wat surat..surat rasmi...dlam 2..3..pages..ahaha...kte wat surat sal nk p blik kg nk ambik duit..cmne kwan2..?...

Jawab lak Ketua Unit kelas aku.."ape ke bagang lah ko nh..mjur ko xsuh wat kertass kerja..."haha...

pastu dengan xmerugikan masa lagi...drebar kumpulan pengembara malam pon stat enjin..terus bawak p pondok pok gak..aku seram sejuk gak time tuh..dulu aku pnah kne tangkap ngan warden..tu pom kes overnite gak...membisu jer aku time nk blik ke hostel..mampus lah aku nt..hahaha

bile smapai kt pondok pok gak..sume bdak2 nh turun p jumpa pok gak..untuk memberikan kata2 semangat kot..aku pom join lah gak...hahaha...

"cik..saya nk balik rumah nih..abg saya suh p rumah dye..katenye esok ad wat makan ket..dye perlukan perkhidmatan kami..."
balas lak pok gak tuh " abg kamu tinggal kt mner..?"

" xjauh cik..kat sempadan perak kedah jer.." dengan yakin kami gtau pok gak tuh..hahaha

bile kami dengar pok gak tu ckp "Ok lah"..mmg hebat ah kami sekumpulan..tercapai gak misi n visi kami..

tme dlam prjalanan nk p padang polo..tibe2 hujan lah plak..mmg ad something kot..huhu

5 mnit lpas tuh...serak lah hujan..macam biasa..lepak2 kt taman polo..tibe2 ad sebuah kereta iswara yg berwarna putih dtg parkir kat sebelah...

tibe2..kua lah 2 orang budak perempuan..pe lagi..aku trus tengop ah..rupenye diorg dlam keadaan mabuk...sorang lagi dak perempuan tuh bawak satu lagi botol minuman..rupeye..botol arak..dalam keadaan terhuyung ayang...dye wat lak tarian ala2 nasyid..pe la bdak nh..

lame gak aku duk perhatikn gerak geri dye tuh....pe lagu yg dye x nyanyi..yg aku dengar2..tu pom sipi2 lah..lagu mat salleh kot..haha,..sebab aku bukannye pandai sgt mat salleh nh..hahha

p buleh tahan gak la suara dak tuh..kami skumpulan pd malam tuh.. kami cube untuk jadi juri awam untuk dak tuh..hahaha

kata kawan aku sorang nh.." budak nh..masih belum akhil bligh ag kot..suara cam budak2..."

hahaha..tergelak aku lak...maaf yer adk..abg tergelak..hahaha..."tambah lak aku...picing lari sket jer...cube berlatih esop beli no pin..join lak yer..hahaha"

tp aku xsengko rupe2nye ad bapak dye dalam tuh..bapak lak..cam orang da berumur lah agaknye..berbadan sasa cm tuh..

aku xsangka budak2 yg masih sekolah nh pom da pandai minum arak...

sebagai kesimpulan dalam hal nh..gunekanlah masa yang ad nh untu belajar..xusah lah kte trus untuk mengenali yang xptot kte knali..untuk adk td..bersama2lah kte doakn agar dye berubah...sekian terima kasih..hehe

No comments:

Post a Comment