Friday, October 22, 2010

bintangku


bintang adlah ciptaan yang maha esa..bintang lah yang menjadi penceria kepada bumi..walaupom xda kesan dlam pikiran aku..tp ternyata amat berkaitan antara satu sama lain..walaupon kecil saiznye...p amat banyak makna yang boleh dicoretkan...

Bagi aku,,.otak aku yang tika ini mungkin tengah kemaruk kot..bile aku tengok bintang..amat banyak sekali..xtau nak pilih yang mane satu untuk buat tatapan malam ini...di saat aku kerinduan..bintang itulah yang mungkin akan menjadi titk rujukan aku tika dalam kesesatan mencari seseorang..

Pada suatu malam...nek lah bas untuk balik ke kampung halaman..time tuh aku balik ngan somone special..bile aku terpandang ke suasana luar..tengop2 banyak tol lah bintang malam tuh..mungkin malam tuh malam yg teristimewa untuk kami kot..hahaha

tiba2..aku tertanya pada nya..."di antara bintang sume nh...yang mana menjadi pilihan..?"

"yang nh..." bengung aku mencarinye..dari hujung gunung ke bukit..ke lembah aku mencarinya..tiba2..ternampaklah..yang ni ke...hehe..angunk2 jawapanye..mungkin pengaruh lagu TOO PHAT kot..yg tajuk angguk2 geleng tuh lah..haha

rupenye..bintang yang paling terang pilihannye...aku pom tahu..begitulah anggapan aku terhadapnye..andainya aku berupaya untuk menghadiahkan padamu..bintang tu lah yang bakal aku petik untuk aku hadiahkan padamu...moga selalau bercahaya setiap malam..xtersesatlah aku mencarinya....xperlu lah aku gune GPS lg nk carinye..hahaha...mudah jugak untuk aku tahu dimanakah kamu...melalui bintang itu..tahulah aku kenal itu lah dye...

pastuh..tanye la dye kt aku.."yang mana lak akan dipilih untuk mu sendiri?" aku pom pilih...yang paling malap sekali...terdetik dihatiku untuk pilih yang tuh,.aku pom xtau nape...hahaha

Jawablah aku "yang paling malap sekali"

Bagi aku...biarlah aku pilih yang paling malap sekali..moga cahaya bintang pilihanmu tu akan menerangi bintang yang paling malap ini..haha..lagi pom ak nh sorg yang suke kan wanrna malap gitu..haha

aku pom bagi tau lah per yang tersirat dalam hati aku tuh..per yang tersirat disebalik piliha aku td...barulah dye tahu..bahwa tidak sume bintang akan terang dan terang..n xsume bintang yang malap..habis lah ngomong kosong aku yang kemaruk malam nih..hahaha

No comments:

Post a Comment